1. Hírek
  2. Megújulva vág a 2018-as Ralikrossz-világbajnokságnak az EKS Audi Sport
Újdonság az Audiról

Megújulva vág a 2018-as Ralikrossz-világbajnokságnak az EKS Audi Sport

A Ralikrossz-világbajnokság e hét hétfői silverstone-i (Nagy-Britannia) hivatalos teszt- és médianapján az EKS Audi Sport bemutatja a második generációs Audi S1 EKS RX quattro versenyautót, amellyel Mattias Ekström és csapattársa, Andreas Bakkerud a 2018-as szezonban rajthoz áll.

Mattias Ekström és Andreas Bakkerud Open Corner

Három kontinensen (Európa, Észak-Amerika, Afrika) összesen tizenkét futam szerepel a versenynaptárban a ralikrossz-sorozatban, amely 2020-ra tervezi az átállást a tisztán elektromos hajtásra. „E perspektíva az egyik ok, amiért az Audi az idén még intenzívebbé teszi szereplését a Ralikrossz-világbajnokságon” – hangsúlyozta Dieter Gass, az Audi versenyigazgatója.

Mattias Ekström 2014 elején alapította ralikrossz-csapatát, amelyet mindössze három év alatt a világ élvonalába vezetett, 2016-ban a pilóta-, illetve csapatbajnoki címet is elhódítva, míg 2017-ben Ekström négy győzelemmel a világbajnoki pontverseny második, az EKS pedig a csapatbajnokság harmadik helyén zárt. Az új szezon előtt Ekström és csapata, az EKS Audi Sport már ég a tettvágytól: „Az Audi még nagyobb támogatásával a győzelemért szállunk harcba, s egyaránt újra meg szeretnénk szerezni a pilóta- és a csapatbajnoki címet” – nyilatkozta a svéd versenyző. E cél érdekében az EKS Audi Sport két új Audi S1 EKS RX quattro versenygéppel áll rajthoz. „Négy évig többé-kevésbé ugyanazon autókkal versenyeztünk. Most két teljes egészében új építésű géppel indulunk, amelyek győztes autóink második nemzedékét képviselik.”

Az Audi Sport az eddiginél is jobban összpontosít a 2018-as szezonra. Míg a márka 2017-es belépésekor elsősorban a tesztek és a versenybevetések támogatására helyezte a hangsúlyt, a 2018-as idényre már jelentősen továbbfejlesztette az immár 580 lóerős Audi S1 EKS RX quattro versenygépet. Egyebek mellett új aerodinamikai csomagot is kapott az S1, amely jelentősen javítja menetteljesítményeit. A 2018-as világbajnoki futamok mindegyikén az Audi szakemberei a helyszínen is segítik az EKS gárdáját a motorok üzemeltetésében.

„Az aerodinamikai fejlesztések mindjárt az első pillantásra jól láthatók, azonban a karosszéria alatt is sok minden változott” – mondta Mattias Ekström. „Nagy lépést tettünk előre, s az első tesztek igencsak ígéretesek. A tavalyi szezonkezdetkor még ránk vadásztak, most viszont már mi vagyunk a vadászok.”

Nem csupán a műszaki fejlesztések tűnnek ígéretesnek a 2016-os világbajnok számára. „Az idén összpontosíthatok először teljes egészében a ralikrossz-projektre” – hangsúlyozta Mattias Ekström, aki 2014 és 2017 között a DTM-futamokkal párhuzamosan indult e sorozatban. „Számomra ez különösen kedvező, mivel a kettős terhelés óriásinak bizonyult. Büszkeséggel tölt el továbbá, hogy számos régi partnerünk – mindenekelőtt a Red Bull – kitartott mellettünk, s új szponzorokat is meg tudtunk nyerni az EKS Audi Sport számára. Néhány új arc is feltűnt a csapatban, akikkel várhatóan tovább erősödünk.”

Andreas Bakkerud személyében Mattias Ekström új csapattársat is kapott, aki már az első teszteken is részt vett a gárdával. „Az elmúlt hetek mindenekelőtt arról szóltak számomra, hogy a lehető leggyorsabban hozzászokjak az Audi S1 EKS RX quattro versenygéphez, amely valamivel rövidebb, mint az általam eddig vezetett autók” – számolt be a norvég pilóta. „Az első benyomásaim mindenesetre nagyon kedvezőek. Különösen tetszik a csapatmunka, amely nagy hangsúlyt fektet a legkisebb részletekre is, ami a végén sokat számíthat. Egyértelmű, Mattias nem csupán kiváló versenyző, hanem nagyszerű szakember is. Nagy örömmel tölt el a közös munka és megpróbálok a lehető legtöbbet tanulni tőle. Első lépésként szeretnék már a kezdetektől hozzájárulni ahhoz, hogy az EKS Audi Sport megnyerje a csapat-világbajnokságot, a második lépésben pedig a pilótabajnoki cím a cél, ami régi személyes vágyam.”

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.