Újdonság a SEAT-ról
2017.08.16.

Frissítő finn kaland Kankkunennel

Barcelona/Budapest, 2017. augusztus 10. – A hőmérő higanyszála még napokig 40 fok körül van, egész Európa hőhullámtól szenved. Ilyenkor kellemes lehet felidézni egy-egy téli kalandot, mint például a rali világbajnok sarkköri tesztjét, amikor egy SEAT Atecát hajtott az Északi-sarktól 200 kilómeterre.
seat

Hűtőszekrényben vezetni
Finnországban a tél a maga hat hónapjával a leghosszabb évszak, a hőmérséklet általában megközelíti a - 20 fokot. Így a vezetés során sem izzadunk meg, olyan, mintha hűtőszekrényben lennénk.

Vezetés jégpáncélon
Kankkunen tesztjére a Pikku-Nissi tavon került sor, ez egyike a 188.000 finnországi tónak. Ezek télen vastagon befagynak, a 90 centiméteres jégtakarón autózni is biztonsággal lehet.

KKK: 23 győzelem, 73 dobogós helyezés
Juha Kankkunen, akit sokan csak KKK-nak becéznek, négyszer nyert rali világbajnokságot, melyeken 23 győzelmet aratott, és 73 alkalommal állhatott dobogóra. “A négykerék hajtás, a 4Drive kiváló ilyen körülmények között, az Ateca nagyon egyben van, igazi élvezet vezetni” - mondta KKK a teszt során.

Tesztelés extrém körülmények között
A SEAT Műszaki Központja is az észak-finnországi tesztpályákat használja a prototípusok téli teszteléséhez, ahol jól mérhető a motor, a fékrendszer, az alkatrészek és az anyagok nagy hidegben való viselkedése.

 

 A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 75 országában van jelen. A SEAT 2016-ban – a legjobb eredményként 2007 óta – összesen 410 200 gépkocsiját értékesítette világszerte.

A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen több mint 14 ezer főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza és Leon sorozatok tagjai, míg az Ateca és a Toledo Csehországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.

A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.