1. Hírek
  2. Az Audi aktívan folytatja a szintetikus üzemanyagokkal kapcsolatos kutatásokat
Innováció

Az Audi aktívan folytatja a szintetikus üzemanyagokkal kapcsolatos kutatásokat

Az Audi lépésről lépésre szisztematikusan építi e-üzemanyag stratégiáját. Az Ineratec GmbH. és az Energiedienst Holding AG partnerekkel közösen a vállalat egy új kísérleti létesítmény létrehozását tervezi, amely a svájci Aargau kantonban található Laufenburgban jönne létre az e-dízel gyártására. A szükséges energiát most először megújuló forrásból, vízenergia segítségével biztosítják. A tervezett létesítmény éves kapacitása eléri a közel 400 000 litert.

Audi e-üzemanyag Open Corner

Több éve már, hogy az Audi kutatásokat folytat olyan klímabarát, szén-dioxid alapú üzemanyagok kapcsán, mint például az e-gas, az e-benzin vagy a szintetikusan előállított e-dízel üzemanyag. A vállalat most újabb lépést tett az e-dízel előállításának útján. „Laufenburgban – köszönhetően egy új technológiának – képesek leszünk az e-dízel előállítását hatékonyan, kompakt egységekben kivitelezni, így még gazdaságosabbá válik ez a megoldás. A kísérleti létesítmény lehetőséget kínál a különböző szektorok társítására, mint például az energiaszektor különböző, áram, hő és mobilitás területén működő szereplőinek az összekapcsolására, továbbá lehetséges lesz a megújuló energia tárolása is.” – nyilatkozta Reiner Mangold, az AUDI AG fenntartható termékfejlesztésért felelős vezetője.

 

Az Audi e-dízel képes arra, hogy a hagyományos belsőégésű motorokat szinte teljesen szén-dioxid semlegesen működtesse. Előállításához a vízierőművekből származó energiát alakítja szintetikus üzemanyaggá. Működése egy kémiai alapelvet követ: a vízierőműben helyben előállított zöld energia elektrolízis révén hidrogént és oxigént állít elő a vízből. A következő lépésben a hidrogén reakcióba lép a szén-dioxiddal egy új és igen kompakt mikroeljárási technológia révén. A szén-dioxid származhat a légkörből vagy biogén füstgázokból és ez jelenti – az Audi e-üzemanyagok esetében mindig – az egyetlen szénforrást, amelyből hosszú láncú szénhidrogének jönnek létre. A folyamat utolsó lépéseként ezeket különválasztják, így jön létre az Audi e-dízel illetve az ipar egyéb területein felhasználható viasz.

 

A tervek szerint az első liter e-dízel a következő évben készülhet el Laufenburgban. Az Audi és a projektben résztvevő partnerei, az Ineratec és az Energiedienst AG néhány héten belül nyújtja be a létesítmény építéséhez szükséges engedélykérést. Az építkezés várhatóan 2018. elején indul majd.

 

Ez a második partneri együttműködés, amelyben az Audi egy kísérleti Power-to-Liquid („elektromos energiából cseppfolyós energiahordozó”) alapelven működő létesítmény létrehozásában működik közre. Az Audi és a sunfire energia-technológiai vállalat már 2014. óta dolgozik együtt Drezdában. Itt a sunfire a fenti alapelvek mentén, de különböző technológiákat alkalmazva állítja elő az e-dízel üzemanyagot. A másik Audi e-üzemanyag projekthez kapcsolódóan önálló Power-to-Gas („elektromos energiából gáz”) üzem működik az észak-németországi Werlte községben, ahol az Audi e-gas – más néven szintetikus metán – készül az A3, A4 és A5 g-tron modellek számára. Az ingolstadti autógyártó szakértő partnerek bevonásával dolgozik az e-benzin előállításán is.

 

A fent említett modellek üzemanyag fogyasztása:

A3 Sportback g-tron - CNG-fogyasztás (kg/100 km): 3,5 - 3,3*; benzinfogyasztás, kombinált (l/100km) 5,4 - 5,1*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 96 - 89*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 126 - 117*

A4 Avant g-tron - CNG-fogyasztás (kg/100 km): 4,3 - 3,8*; benzinfogyasztás, kombinált (l/100km): 6,5 - 5,5*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 117 - 102*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 147 - 126*

A5 Sportback g-tron - CNG-fogyasztás (kg/100 km): 4,2 - 3,8*; benzinfogyasztás, kombinált (l/100km): 6,3 - 5,6*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 114 - 102*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 143 - 126*

 

*: Az üzemanyag-fogyasztásra és a széndioxid-kibocsátásra vonatkozó információk az alkalmazott gumiabroncsoktól illetve kerekektől függően változhatnak.

 

 

 

 

 

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.