Újdonság a ŠKODA-ról
2017.08.16.

Automatikus kisalkatrész-raktárt nyit a ŠKODA AUTO Kvasinyban

›   A kisméretű alkatrészeket automatikus rendszer tárolja be, majd továbbítja a gyártósorokra›   Az AKL-rendszerre való átállás a ŠKODA modernkori történetének egyik legnagyszabásúbb logisztikai projektje›   A ŠKODA AUTO több mint nyolcmillió eurót invesztált e projektbe és éves szinten több mint egymillió euró költségmegtakarítással számol›   Az új AKL raktár révén hatékonyabban kezelhető a mind sokrétűbb alkatrészállomány Mladá Boleslav/Budapest, 2017. augusztus 03. – Új, automatikus kisalkatrész-raktárt helyezett üzembe a ŠKODA AUTO a csehországi Kvasinyban működő gyárában, amely a cseh gyártó egyik legnagyszabásúbb modernkori logisztikai projektjeként valósult meg. A ŠKODA AUTO több mint nyolcmillió eurót invesztált ezen innovatív koncepciójába Kvasinyban. Az új AKL raktár révén hatékonyabban kezelhető a mind sokrétűbb alkatrészállomány, s még rugalmasabbá tehetők a gyár logisztikai folyamatai.
skoda

„Kvasiny gyárában újonnan létesített automatikus kisalkatrész-raktárunkkal következetesen haladunk tovább a ŠKODA kisméretű alkatrészei raktározása, illetve kiadása automatizálásának útján” – hangsúlyozta Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja. „Az AKL-technológia jelentősen növeli hatékonyságunkat és termelékenységünket, miközben precízebb logisztikai folyamatok mentén kisebb raktárkészlet tartását teszi lehetővé. Mindezeken túl nagyban növeli az egyes munkahelyek ergonómiáját és a munkabiztonságát.”

 

Az új raktárt automatizáltsági foka avatja egyedülállóvá, kamerás robotok segítségével megoldott automatikus árubevételezéssel, illetve robotok, emelőasztalok és árutovábbítók végezte, szintén önműködő, árukiadással. A robotok teljesen automatikusan, emberi beavatkozás nélkül rakodják a dobozokat szállítószalagról a szállítókocsikra.

 

A Kvasinyban – ahol a ŠKODA KODIAQ és a SUPERB, illetve a jövőben a KAROQ modelljei készülnek – alkalmazott AKL rendszerében a kisméretű alkatrészeket az alkatrészraktár egy központi helyén tárolják. A beraktározás és az úgynevezett „pick” – vagyis a megfelelő darab kivétele a megfelelő rekeszből – egyaránt teljes egészében automatikusan zajlik. Az AKL-raktárból már közvetlenül a szerelőszalaghoz továbbítják a kisméretű alkatrészeket, ahová just-in-sequence rendszerben, azaz pontosan a beépítés sorrendjében érkeznek. Kvasiny új AKL-létesítményének kapacitása 45 ezer kisárutovábbító egység (KLT).

 

Az építési munkálatok 2016 januárjában kezdődtek meg Kvasinyban. A ŠKODA AUTO több mint nyolcmillió eurót invesztált e projektbe és éves szinten több mint egymillió euró költségmegtakarítással számol.

                                           

ŠKODA AUTO

› az egyik legnagyobb múltú autógyártó a világon. A céget 1895-ben alapították – az automobil születésének hőskorában. A vállalat főhadiszállása a mai napig Mladá Boleslav városában maradt.

› modellkínálatában jelenleg a következő típusok szerepelnek: CITIGO, FABIA, RAPID, OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ és SUPERB.

› 2016-ban több mint 1 millió járművet szállított le vásárlóinak világszerte.

› 1991 óta a Volkswagen-csoport tagja. A Volkswagen-csoport az egyik legsikeresebb autógyártó a világon. A ŠKODA a csoport kötelékében függetlenül fejleszt és gyárt járműveket, valamint alkatrészeket, motorokat és váltókat.

› három telephelyen működik Csehországban, gyárt Kínában, Oroszországban, Szlovákiában, Algériában és Indiában főként a csoporton belüli partnerség keretében, továbbá Ukrajnában és Kazahsztánban helyi partnerekkel együttműködve.

› több, mint 30 ezer dolgozót alkalmaz világszerte, és száznál is több piacon működik aktívan.