A ŠKODA VISION E tanulmányautó európai premierjét a Frankfurti Autószalonon tartotta
A ŠKODA a szeptember 12 és 24. között megrendezésre kerülő Frankfurti Autószalonon (IAA) mutatta be első, tisztán elektromos koncepcióautóját, a VISION E tanulmányt, amely már a 3-as szintű önvezetésre is képes. A Shanghaiban debütált tanulmány formatervét még tovább fejlesztették a világpremier óta. A tanulmány újabb lépést tesz előre a digitális jövő felé vezető úton és úttörő megoldásokkal jelentkezik az összekapcsolhatóság terén. A legfeltűnőbb formatervezési megoldás a B oszlop elhagyása és az ellentétesen nyíló ajtók alkalmazása. A ŠKODA modellekre jellemző vonás a nagyvonalú térkínálat, a korszerű vezetéstámogató rendszerek sora illetve a számos „SimplyClever” megoldás is.
A VISION E tanulmány formaterve magán hordozza a ŠKODA új, elektromos járművekre megalkotott formanyelvének jellegzetes vonásait. Az ellentétesen nyíló ajtók és a négy egyenként kifordítható ülés igen feltűnő eleme a koncepció formavilágának. Az oldalsó visszapillantó tükör már a múlté, az autó körüli történéseket kamerák képein keresztül követhetjük a képernyőkön. A VISION E tanulmány tudatosa mellőzi a B oszlopot, ezzel is garantálva a még tágasabb belső térkínálatot. A Shanghaiban bemutatott koncepcióhoz képest a tanulmány orrkialakítását továbbfejlesztették, amely így még karakteresebb arculatot kölcsönöz az autónak.
A VISION E tanulmánnyal a ŠKODA óriásit lép előre a digitális jövő felé vezető úton. A vállalat történetének első tisztán elektromos hajtású, önvezető tanulmányautója az összekapcsolhatóság új szintjét képviseli.
A vezetőoldali kijelző mellett a műszerfal közepén található a központi érintőképernyős kijelző, amelynek segítségével a vezető és a mellette helyet foglaló utas a ŠkodaConnect minden lényeges funkcióját és szolgáltatását láthatja és vezérelheti. Emellett pedig minden utas saját képernyővel is rendelkezik. Az érintőképernyőkön keresztül számos kényelmi funkció, mint például a járműinformációk vagy a szórakoztató programok is vezérelhetők. Az okostelefonok indukciós töltését biztosító PhoneBox az egyes ajtókba integrálva került kialakításra. Emellett a box segítségével lehetőség nyílik az utasok személyes beállításainak, adatainak és információinak az egyéni képernyőkre történő továbbítására.
Számos további megoldás jelzi, hogy a jövő már elkezdődött. Erre példa az infotainment rendszer, amely hang- illetve gesztusvezérléssel is működtethető. A szemmozgás vizsgálat (EyeTracking) kamerák segítségével figyeli folyamatosan a vezetőt és vizsgálja fittségét és éberségét. A fáradtságérzékelő funkció (Driver Alert) figyelmezteti a vezetőt fáradtság esetén. A VISION E fedélzetén még egy digitális orvos is helyet kapott: a pulzusmérő automatikusan lelassítja a járművet, amennyiben a vezetőnél bármilyen egészségügyi probléma jelentkezik. Számos sorozatgyártású Škoda modellhez hasonlóan a VISION E utasai is állandó összeköttetésben lehetnek a Wi-Fihotspotnak és az LTE modulnak köszönhetően.
A 4.668 mm hosszú, 1.924 mm széles és 1.591 mm magas ŠKODA VISION E tengelytávja 2.851 mm, mely magabiztos megjelenést ad az úton. A hosszú tengelytávnak és a rövid első és hátsó túlnyúlásoknak köszönhetően a formatervezők - a ŠKODA esetében megszokott módon – kiemelkedően nagyvonalú és kényelmes belső teret alakítottak ki. A Vision E igazán tágas térérzetét tovább erősíti az első és a hátsó részeken egyaránt hiányzó központi alagút.
Elektromos motorjai összesen 225 kW (306 LE) teljesítménnyel hajtják a tanulmányautó mind a négy kerekét. Az akár 500 kilométeres hatótáv és a 180 km/órás végsebesség igen figyelemreméltó adat, de a VISION E emellett még az önvezető autózás 3-as szintjét is teljesíti. Ennek megfelelően autópályán önállóan gyorsít, kormányoz, fékez és elkerüli az akadályokat. A Car Park robotpilóta önállóan megkeresi a szabad parkolóhelyet és önállóan beparkol. A VISION E induktívan tölthető.