1. Hírek
  2. A ŠKODA AUTO legyártotta a tízmilliomodik sebességváltóját
Újdonság a ŠKODA-ról

A ŠKODA AUTO legyártotta a tízmilliomodik sebességváltóját

A ŠKODA AUTO legyártotta tízmilliomodik sebességváltóját. Ezeket a ŠKODA modellek mellett a Volkswagen-csoport más márkáinak autóiban is használják. MladáBoleslavban és Vrchlabíban jelenleg nagyjából 1700 ember dolgozik a váltók gyártásán.

ŠKODA - 10 milliomodik sebességváltó Open Corner

„A tízmillió legyártott sebességváltó alkatrészgyártásunk versenyképességét jelzi” – mondja Michael Oeljeklaus, a SKODA igazgatótanácsának termelésért és logisztikáért felelős tagja. „A MladáBoleslavban készült erőátviteli egységek és a Vrchlabíban gyártott DSG sebességváltók a legmagasabb minőségi szintet és megbízhatóságot képviselik, amelyet autósok milliói élvezhetnek nap mint nap” – tette hozzá.

 

A ŠKODA AUTO jelenleg háromféle sebességváltót gyárt, amelyeket a különféle ŠKODA modellekbe építenek be. Az előző évben a vállalat összesen 300 000 MQ200 váltót, több mint 325 000 MQ/SQ100 erőátvitelt és nagyjából 469 000 DQ200 váltót gyártott.

 

Az MQ 200 váltó 2000 óta készül MladáBoleslavban; ezt a típust az 1-1,6 literes benzinmotorokhoz használják. Ezek között az aktuális ŠKODA modellek mellett Volkswagen, Audi és Seat járművek is szerepelnek. Jelenleg az MQ 200-ból nagyjából 1900 egységet gyártanak naponta, és összesen több mint 6,5 millió ilyen sebességváltó készült eddig el.

 

2011-ben kezdték az MQ100 / SQ100 váltók gyártását MladáBoleslavban. Eredetileg ezeket az erőátviteli egységeket a Volkswagen-csoport „New-Small-Family” modelljeihez fejlesztették (ŠKODA CITIGO, VW up! ésSeat Mii). Az MQ100 / SQ100 váltókat pedig azóta a ŠKODA FABIA-ban és a Volkswagen-csoport más kisautóiban használják 1 literes benzinmotorokkal. A napi termelés 1400 egység körül mozog. Eddig több mint 1,6 millió darab készült ebből a típusból.

 

A manuális erőátvitelek mellett a ŠKODA AUTO kettős tengelykapcsolós automata váltókat (DSG) is gyárt. A DQ200 hétfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltó kategóriájában az egyik legmodernebb konstrukció az autóiparban. Ma a Vrchlabí-i üzem munkásai ebből a típusú váltóból nagyjából 2100 darabot gyártanak le naponta, az eddigi termelés nemrég haladta meg az 1,8 millió darabot. A DSG erőátvitelek gyártásához együttműködő robotokat is alkalmaznak Vrchlabíban. Ezek a sebességváltó-gyártás legérzékenyebb műveletében támogatják a dolgozókat – az egyes fokozatokat aktiváló dugattyú behelyezésénél. Egy kiszolgáló robotot szintén alkalmaznak, ez több tucat gépet képes alkatrésszel ellátni, és az üres tárolókat is visszaviszi a raktárba.

 

2012-ben a Vrchlabí-i üzemet autógyártó telephelyből ultramodern részegység-gyárrá alakították át. Másfél éven belül egy új gyár is épült, és a meglévő szerelőcsarnokokat is modernizálták. A gyár két évvel ezelőtt megkapta az „Év gyára 2015” címet Európában. A gyors átalakítás járműgyárból alkatrészüzemmé „Az év gyára” díjat is meghozta a telephelynek a „Kiemelkedő helyi fejlesztés” kategóriában, amelyet további elismerések követtek.

 

„A Vrchlabí-i üzem ma a Volkswagen-csoport egyik legfontosabb DSG-gyártó helye” – mondja Frank Engel, a ŠKODA alkatrészgyártásért felelős vezetője. „A díjaink büszkeséggel töltenek el minket, ugyanakkor köteleznek is bennünket. Meggyőződésem, hogy a helyi munkatársak szakértelmének, elhivatottságának és nagyfokú rugalmasságának köszönhetően a Vrchlabí-i üzemre fényes jövő vár.”

 

 

 

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.