A ŠKODA Design tervezte a 2018-as Tour de France győzteseinek trófeáit
Az idei év trófeái geometrikus mintázatukkal és szögletes formáikkal a cseh kubizmusnak állítanak emléket. A ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke, Bernhard Maier adta át a pontverseny győztesének járó díjat Párizsban. 2018-ban a ŠKODA AUTO 15. alkalommal volt a Tour de France hivatalos támogatója és járműpartnere.
Az idei Tour de France verseny kapcsán ismét a ŠKODA Design munkatársait bízták meg a győztesek trófeáinak megtervezésével. Miután a mezőny július 29-én áthaladt a Champs-Elysées-n felállított célvonalon, az egyes kategóriák győztesei átvehették jól megérdemelt elismeréseiket. A ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke, Bernhard Maier személyesen nyújtotta át a Zöld Trikó tulajdonosának a zöld kristályüveg trófeát, amellyel a pontverseny győztesét jutalmazták.
„A Tour de France győzteseinek készült trófeák izgalmasan elegyítik a finom íveket és határozott vonalakat, amelyek a felső rész felé haladva egyre szélesednek. Ezzel egy madár szárnyára emlékeztetnek, ahogy repülés közben kitárja azt.” – nyilatkozta a formavilágról Peter Olah, a ŠKODA AUTO formatervezője.
A cseh üveggyártás művészetének mesterművei 60 centiméter magasak és 4 kilogramm súlyúak. A gyártást az elismert cseh üveggyártó Lasvit végezte, a ŠKODA Design formatervezői által megálmodott trófeák elegáns sziluettjei pedig már a Tour de France védjegyei közé tartoznak. A trófeák felületének megalkotásánál a ŠKODA AUTO formatervezői minden évben új forrásokból merítenek inspirációt. Az idei év trófeái a cseh kubizmus geometrikus mintázata és szögletes formái előtt tisztelegnek.
Az idei évben a ŠKODA AUTO már 15. alkalommal támogatta a Tour de France versenyét hivatalos támogatóként és járműpartnerként. 2011. óta pedig a nagy hagyományokkal rendelkezdő cseh márka formatervezőinek munkáját dicséri a Franciaországot átszelő kerékpárverseny győzteseinek készülő trófeák formaterve is.
Július 7-én 105. alkalommal indult útjára a nagy múltú kerékpárverseny, amely az Atlanti-óceán partvidékén fekvő Noirmoutier-szigetről rajtolt el. A versenyzőkre a 21 szakaszon összesen 3 351 kilométernyi tekerés várt egészen július 29-ig, amikor a mezőny megérkezett a Champs-Elysées-n felállított célvonalhoz.
A ŠKODA AUTO idén is izgalmas tartalmakkal és érdekes háttéranyagokkal jelentkezik a Tour de France kapcsán, amelyeket az érdeklődők a ŠKODA Storyboard oldalán találhatnak meg. Az egyik ilyen összeállítás a mezőny előtt haladó járművek konvojáról szól, amelyből a nézőknek osztogatnak ajándékokat. Azok a rajongók, akik személyesen szeretnék megtapasztalni a verseny hangulatát, szintén hasznos tippeket kaphatnak a látogatáshoz a ŠKODA Storyboard oldalán.